reklama

Keď sa stará duša nachádza v mladom tele

„Staré duše“ sú väčšinou mladí ľudia, ktorých biologický vek sa nestotožňuje s ich vnútorným vekom, emocionálnou a duševnou hĺbkou. Počas života sa často stretávajú s pocitom, že im ostatní v ich veku nerozumejú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako spoznáte starú dušu? Je to najmä o vnímaní a prístupe mladého človeka k životu. Jeho názory sú podobné skôr narodeným. Pristupuje k životu s väčším zmyslom pre vedomosti a múdrosť. Teší ho pocit vnútorného bohatstva. Ak ste sa niekedy stretli s 13-ročným, ktorý povedal: „Dnešné deti sú tak...“ alebo ste 28-ročného počuli ako hovorí „Za mojich čias...“ je veľmi pravdepodobné, že ste v prítomnosti starej duše. Staré duše sú často zmätené a málo schopné prijať veci, ktoré ľudia v ich veku považujú za zábavné alebo dôležité. Na život sa pozerajú prostredníctvom svojich a iných skúseností, ktoré možno ešte ani nezažili ale majú danosť učiť sa a pozorovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  • Ste označovaní pojmom „nudní“

Staré duše často nezaujímajú reči a záujmy ľudí vo svojom veku. Nastáva tým problém v hľadaní si priateľov, s ktorými by si rozumeli. Nezaujíma ich bulvár, kto sa komu páči, kto si čo obliekol alebo ako kto vyzerá. Ich pohľad na život je iný. Väčšmi inklinujú k intelektuálnemu rozmeru života. Chápu, že vedomosti sú sila, múdrosť je šťastie a pravda sloboda, tak prečo sa o to všetko nesnažiť? Moja kamarátka má krátko po dvadsiatke ale vnútorne je to žena v stredných rokoch s minimom kamarátov. Ako mi napísala, radšej trávi čas sama, pretože má pocit, že ľudia jej nerozumejú a ona nerozumie im. Niektorí to riešia podobnou cestou ako ona, ďalší si hľadajú priateľov, ktorí sú od nich citeľne starší. Možno už v detskom veku boli označovaní ako „starí“, „introvertní“, „divní“, pretože sa ich správanie nezhodovalo so správaním, ktoré sa očakávalo od detí v ich veku. Zvyčajne sú tieto deti extrémne vnímavé, zvedavé a inteligentné. Ako hovoria dospelí „na svoj vek vyspelé“. Správanie rovesníkov je prijímané pasívne. Ak sa dospelý dokáže rozprávať s dieťaťom, akoby to bol dospelý človek, pravdepodobne ide o starú dušu v mladom tele. Vždy som bola zmätená klasickým konceptom zábavy na strednej alebo vysokej škole. Kúpil sa lacný alkohol, začalo sa piť už na internáte, aby sa potom šlo do mesta a tam sa pokračovalo ďalej. Ráno sa to všetko budilo s pocitom viny a výzorom ako zombie. Toto má byť zábava? Som mimo, ak si myslím, že nie je? Občas som skúsila byť ako oni ale nemohla som sa zbaviť pocitu, že toto nie som ja a celé mi to prišlo smiešne. Byť zábavný a dospelý neznamená opiť sa do nemoty, zobudiť sa vedľa neznámeho človeka a potom všetkým hovoriť historky so začiatkom „Pamätáš vtedy, keď sme pili...“ Pre mňa to nikdy nebolo. Vždy som viac inklinovala k prostrediu čajovní či kaviarní. Nekazím zábavu, veľmi rada som chodievala s kolegami po práci na pivo/víno ale porozprávali sme sa pár hodín a šlo sa domov. Po svojich a bez bolesti hlavy na druhý deň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Rozumiete chodu života/viac premýšľate nad životom/život vnímate vo väčších obrazoch

Možno je to aj stratou veľmi blízkej osoby vo veľmi mladom veku, ktorá ma prinútila zamýšľať sa viac nad pominuteľnosťou života. Oveľa viac si všímam všetko a všetkých okolo seba. Nie však vtieravo a obmedzujúco. Premýšľam veľa. O všetkom. Moje skúsenosti a skúsenosti iných sú mojim najväčším životným učiteľom. Snažím sa nepozerať na svet len z môjho uhla pohľadu ale skúšam sa vcítiť do kože toho druhého a viac ho pochopiť. Aby človek druhého pochopil, potrebuje znížiť svoje ego. Musí viac načúvať. Vtedy sa aj veľa dozvie. A ak správne vie prijímať informácie, môže sa z toho veľmi veľa naučiť. Teší ma spoznávať nových ľudí. Znamená to ďalší pohľad na svet. Prínosom je aj rozhovor so staršími ľuďmi. Samozrejme, môže byť nepríjemné a trochu otravné, keď vám začnú rozprávať svoj chorobopis a vedú reči o smrti ale vy ich môžete nasmerovať na spomienky, ktoré sú im príjemné a z ich rozprávania si vziať niečo, čo môžete v budúcnosti použiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Nie ste materialistickí/nie ste kamaráti so sociálnymi sieťami

Materiálne veci sú potrebné (nebudeme sa tváriť, že žijeme zo vzduchu) ale uvedomujete si ich pominuteľnosť a nelipnete na nich. Staré duše nemajú záujem o krátkodobé veci, pretože v nich nenachádzajú dlhotrvajúce naplnenie. Dôležitá je pre nich kvalita, nie kvantita. Môj kamarát zbožňoval vyrábané darčeky, ktoré vyvolávali a zanechali rôzne pocity. Veľmi si cenil, keď ich dostal ale sám ich aj vyrábal. Bola v nich jeho snaha, hodnota a čas, ktorý už nemôže vziať späť. Keď darčeky vyrábal, mal pred očami toho, komu darčeky chcel venovať. A to je dnes veľmi vzácne. Dnes sa každý z nás pozerá predovšetkým na seba. Áno, tam je to ego. Kupované darčeky potešia, ale len na pár chvíľ. Keď mám sviatok, poteším sa prítomnosťou človeka a kvetmi. To mi stačí. Cítim pri sebe tých, ktorých milujem a na ktorých mi záleží. Žijem pre moment a z toho momentu si veľa beriem. Som vďačná za každú chvíľu strávenú v prítomnosti mojich najbližších. Stará duša už odmala vníma najmä vnútorný svet a duchovno. Súcíti, pomáha...a je viac využívaná. Ako skoro každý človek, aj ja som na Facebooku. Nezaujíma ma však počet „priateľov“ a nemusím denne vypísať, čo práve robím. V podstate tam o sebe nehovorím nič. Skôr len posúvam zaujímavé články, ktoré nájdem alebo si robím promo na svoj článok z tohto blogu. Môj kamarát šíri osvetu pre tých, ktorí na sociálnych sieťach nie sú, aby tam ani nevstupovali. No a tých, ktorí už tam sú, láka odtiaľ preč. Kvôli škole si musel založiť e-mail. Nemusím vám písať, že dvakrát z toho nadšený nebol. Ja by som tiež Facebook nemala ale bola som, a stále plánujem ostať, v médiách. A tam potrebujete spravovať určitú stránku, na ktorej uverejňujete články. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • Dávate rady, ktoré sú na váš vek vyspelé

Ľudia okolo vás majú pocit, že viete ako riešiť veci, ktoré ste ešte sami neokúsili. Je to ako keby ste už žili predtým a viete, ako to celé funguje. Ľudia za vami prichádzajú s pocitom, ako dobre viete ponúknuť riešenie, počúvať ich a predpovedať výsledok problému. To spôsobuje, že vám daní ľudia dôverujú a nespochybňujú vaše názory. Vaša dospelosť vám dáva priestor na veci, ktoré obyčajne prichádzajú až vekom a skúsenosťami. V mojom prípade možno pomáha nielen to, že mám danosť počúvať a pozorovať okolie ale aj to, že som vyštudovala históriu. Ľudia sa po stáročia nemenia, ich charakter ostáva rovnaký. V histórii sa nenachádzajú myšlienkové postupy a udalosti, ktoré by ľudstvo nezopakovalo minimálne dvakrát. Mení sa len oblečenie, veda a prístup k informáciám.

  • Máte záľubu v klasickej literatúre alebo k hudbe, ktorá sa k vášmu veku „nehodí“/máte špecifické historické obdobie

Rešpektujete klasiku. Má pre vás veľkú cenu. Skrýva sa v nej história a skúsenosti, z ktorých sa môžete učiť. Milujete a ctíte si staršiu hudbu. Vaša hudobná zbierka vyzerá ako retro obchod. Pravdepodobne len malá časť zbierky pozostáva z toho, čo sa nazýva „dnešná“ hudba. Poznáte len pár súčasných hudobníkov a to len preto, že v práci počúvate rádio. Nevyhýbate sa modernej hudbe, len to nie je vaša šálka kávy. Kým moji rovesníci počúvajú techno, hip-hop, house či trance, ja skôr inklinujem k jazzu, chansonu, folku alebo kapelám ako Depeche Mode (moja obrovská srdcovka), The Cure, Queen a im podobným z tohto obdobia. Mnoho z nás má aj vyhradené historické obdobie, ku ktorému inklinuje. Možno ste už nejakého mladého človeka počuli povedať: „Nenarodil/a som sa v správnom storočí...Mal/a som sa narodiť v inom storočí.“ Moja kamarátka a ja zbožňujeme históriu. Ja obľubujem 19. storočie, ona anglické dejiny. Keď si písala s Američanom, ktorého učí po slovensky, napísal jej: „Tvoja duša je veľmi stará...“ S inou kamarátkou, ktorá žije a pracuje v inej krajine, sme si povedali, že sa vrátime v čase a budeme si písať listy. Ručne.

  • Ste pravdepodobne „single“

Spôsob, akým myslíme, aké hodnoty vyznávame a ako sa správame je pre niekoho v našom veku nepochopiteľný a len veľmi ťažko prijímaný. Existujú samozrejme výnimky – poznám chalana ako som ja – ale z veľkej časti je veľmi náročné nájsť si partnera. Mnoho ľudí ostáva vo vzťahu nepochopených, pretože nevyznávajú podobu moderných vzťahov a nechcú byť toho súčasťou. Sú často unavení či znechutení. Vyznačujú sa veľkou dávkou romantiky. Niečo ako Frank Sinatra alebo Audrey Hepburn dnešnej doby. Už ani nerátam, koľkokrát som sa stala terčom posmechu a urážok. Samozrejme, sú aj výnimky a mnoho ľudí prežíva šťastné a veľmi krásne partnerstvá. Len je to veľmi náročné nájsť. 

Nenasledujem davy. Idem si vlastným chodníčkom a zisťujem, čo je pre mňa to najlepšie. Mám svoj spôsob života a v tom sa cítim najlepšie.

Simona Šramová

Simona Šramová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Milujem život a smiech. :) Mojou inšpiráciou pri písaní sa stávajú bežné drobné udalosti dňa či ľudia, ktorí prechádzajú mojim životom. Písanie je mojou veľkou radosťou, zábavou a relaxom. Bol to aj môj chlebík, keďže som pracovala ako redaktorka v regionálnom rádiu. Zbožňujem pocit pulzujúceho života a dynamiku (ne)všedných dní. Teší ma spoznávať nové veci a neustále sa učiť. Nemám rada stereotyp a fádnosť. Podnety sú všade okolo nás, treba len počúvať. ;) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu