reklama

Aj žena s krátkymi vlasmi má svoje čaro

S krátkymi vlasmi sa u žien stretávame už od prvej polovice minulého storočia. Nie vždy musí ísť o radikálnu zmenu v ich živote. Možno chcú len vybočiť z radu mnohých dlhovlasých žien v okolí. Chcú byť spokojné vo vlastnom tele.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zmena účesu je v živote ženy dlhotrvajúci proces. Len v malých prípadoch dochádza k okamžitému rozhodnutiu. Žena musí byť o tomto kroku na milión percent presvedčená. Inak nastáva situácia, ktorú pozná mnoho z nás. Večer po ostrihaní vlasov stojíme pred zrkadlom so slzami v očiach a myšlienkou: „Čo za hlúposť som to spravila? Ja chcem svoje vlasy späť!“ Každý deň sa pozeráme do zrkadla a sledujeme či už vlasy viditeľne znova nerastú. Skoro celý život nosím krátke vlasy. V posledných mesiacoch som si zamilovala mikádo. Páči sa mi jeho praktickosť, nadčasovosť (tento účes len tak skoro nevyjde z módy) a pristane mi k mojej tvári. Som veľmi spokojná. Avšak ako malé dievča som niekedy nosila chlapčenský zostrih. Kým mi nezačali rásť prsia, niektorí si mysleli, že som chlapec. Chlapec alebo Číňanka? Dnes sa z toho smejem. Občas som mala obdobia, keď som si nechala narásť dlhšie vlasy ale ja, žiaľ, patrím k dievčatám s jemnými vlasmi, ktoré veľmi rýchlo strácajú objem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak nosíte krátke vlasy, určite sa možno v nasledujúcich bodoch nájdete aj vy: 

  • Už žiadne zachytenie vlasov pri nosení batohu, zimného kabátu alebo iného oblečenia. To isté platí pri zapínaní si oblečenia. Zbavíte sa nepríjemného pocitu, keď pri jedení náhodou jete aj vlastné vlasy alebo pri čistení zubov si pri vyplachovaní úst vyšplechnete vodu na vlasy. 

  • Poznáte ten pocit, keď vás v MHD niekto nechtiac chytí za vlasy? Mne sa to stávalo často a bolo to veľmi nepríjemné. 

  • Veterné počasie nie je pre vás pohromou. Počas leta sú krátke vlasy veľmi pohodlné. Nemáte pocit, že nosíte na hlave baranicu a jemný vánok vám fúka na krk. Toto však neplatí počas zimy, keď nemáte dlhé vlasy, ktoré by vám krk zakryli. Napriek tomu sú vlasy vzdušnejšie a pôsobia zdravším dojmom. Nemôžete však pred okolím ukryť svoje emócie. Každý hneď vidí vaše červenanie, hnev či sklamanie. Na druhej strane si každý všimne váš úsmev a radosť. Krátke vlasy môžu pre nízke dievčatá znamenať možnosť vyzerať opticky vyššie. 

  • Viem, časté farbenie škodí. Ale pre ženy s kratšími vlasmi je zmena farby vlasov oveľa rýchlejšia. Zaberá menej času a ak vás farba prestane baviť, veľmi rýchlo ju dokážete vymeniť za inú. Rovnako v kúpeľni strávite menej času pri starostlivosti o vlasy. Menej šampónu, menej kondicionéru, menej rôznych prípravkov na vlasy, menej času pri sušení vlasov. Celkom zábavný je ranný výbuch na hlave. Neznamená to však menej sa o seba starať. Znamená to väčšiu šancu byť ekologická. Prvá sprcha po ostrihaní vlasov pôsobí zvláštne. Čosi vám na hlave chýba. Ten pocit však rýchlo zmizne. Možno sa zdá, že neexistuje veľa možností upraviť si krátke vlasy. Ja osobne používam žehličku, ktorou si veľmi rada kučeravím vlasy. Na internete sa nachádza mnoho návodov na rôzne nové úpravy vlasov.

  • „Viac ti pristali dlhšie vlasy.“, „Prečo si sa ostrihala? Veď si to mala tak pekné.“, „Necháš si narásť vlasy?" Určite žena vyzerala krásne aj s dlhými vlasmi ale túži po zmene. Zmena je prirodzená a nie je na tom nič zlé. Sú to len vlasy. Podobné otázky a podnety len nahlodávajú rozhodnutie ženy a pôsobia dojmom, že urobila chybu.

  • Aj niekoľko známych žien nosí, alebo nosilo, krátke vlasy. Spomeniem len niektoré: Jennifer Lawrence, Emma Watson, Emma Stone, Natalie Portman, Kristen Stewart, Lily Collins, Kaley Cuoco, Anne Hathaway, Rihanna a i. Tieto umelkyne sa stali vzorom pre množstvo žien po celom svete.

  • Často počúvam vety typu: „Môj partner by mi ostrihať si vlasy nikdy nedovolil.“, „Môj partner mi zakázal strihať sa.“, „Mužom sa viac páčia ženy s dlhými vlasmi.“ Vždy mi po týchto slovách príde smutno. To, či si dvaja ľudia budú rozumieť, záleží na dĺžke vlasov? Zaľúbil sa len do jej vlasov? Ak mu iba na tom záleží, takýto vzťah považujem za povrchný a nedospelý. Každý z nás má slobodnú vôľu a nie sme nikoho majetok. To platí ako pre ženy, tak pre mužov. Sú to len vlasy. Oveľa podstatnejšie je to, čo sa nachádza pod nimi.

Už nejaký ten rôčik chodievam ku kaderníčke, ktorej sa vôbec nebojím zveriť svoje vlasy. Vždy som si s kaderníčkami vytvorila kamarátsky vzťah, keďže ma videli pomerne často. Moja kaderníčka je skvelé žieňa v mojom veku, pre ktoré úprava vlasov neznamená len zamestnanie ale aj veľkú zábavu a radosť. Keď si u nej sadnete do kresla, nemusíte sa vôbec báť. Hneď zapojí fantáziu a hovorí vám: „Hm, ja by som to takto zostrihla...tu by som pridala takúto farbu...neskúsime to?“ Usmeje sa na vás a vy jej v očiach vidíte radosť. Úprava vlasov je pre ňu hra, možnosť byť kreatívna a zákazníka nesklamať. Vie skvelo presviedčať. Ale nie tak, aby uškodila vám a prilepšila do vrecka sebe. Skôr jej záleží na tom, aby jej zákazníci boli spokojní a po nejakom čase sa ku nej opäť vrátili. Mám ju veľmi rada. Naposledy sme si pri úprave môjho obočia potykali. Potriasť si rukou je predsa tak fádne, nie? :) Je obrovské šťastie nájsť niekoho, pri kom sa nemusíte báť, že vaše vlasy budú vyzerať ako z konca minulého storočia...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj ženy s krátkymi vlasmi sú veľmi krásne a myslím, že dokážu byť príťažlivé pre opačné pohlavie. Sú iné, v dave veľmi rýchlo rozoznateľné. Majú svoj štýl. Pre niektoré iné ženy dokonca symbol odvahy. Každý by sa mal cítiť vo svojom tele príjemne. Keď má žena chuť experimentovať s vlasmi a hrať sa s farbami - je to jej telo a jej rozhodnutie. Veď žijeme len raz. Nemusí byť hneď feministka alebo lesbička. To je stereotyp a prežitok. Niekedy ani nemá na výber kvôli jej zdravotným problémom. Keď zmení dĺžku vlasov alebo ich farbu, neznamená to, že zmení aj svoj charakter. Možno len zdravo nakopne svoje sebavedomie, bude sa cítiť spokojnejšie a vyžarovať šťastie. Muži možno ženu s krátkymi vlasmi vnímajú tak, že sa stáva menej ženskou a snaží sa od seba odohnať mužov. Pritom za všetkým je len obyčajná túžba zmeny. Vlasy sú len malinký zlomok krásy ženy. Podstatné je, že sa o seba stará a je spokojná sama so sebou. Veď dlhé vlasy môže mať žena kedykoľvek. ;) 

Simona Šramová

Simona Šramová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Milujem život a smiech. :) Mojou inšpiráciou pri písaní sa stávajú bežné drobné udalosti dňa či ľudia, ktorí prechádzajú mojim životom. Písanie je mojou veľkou radosťou, zábavou a relaxom. Bol to aj môj chlebík, keďže som pracovala ako redaktorka v regionálnom rádiu. Zbožňujem pocit pulzujúceho života a dynamiku (ne)všedných dní. Teší ma spoznávať nové veci a neustále sa učiť. Nemám rada stereotyp a fádnosť. Podnety sú všade okolo nás, treba len počúvať. ;) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu