reklama

Keď zvuk dažďa pôsobí upokojujúco

Prichádza časť roka, ktorú niektorí z nás nemajú radi – je sychravo, prší a nastáva zima. Pre mňa je to však obdobie plné farieb, čaju, kníh a zvuku narážajúcich dažďových kvapiek o parapet.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Milujem dážď a zvláštnu atmosféru, ktorá s ním prichádza. Pre niekoho definícia zlého počasia znamená upršaný deň, ja si však myslím, že deň je nádherný aj keď prší. Príroda sa nám asi nezavďačí – nepáči sa nám, keď prší, keď príliš svieti slnko, keď je zima, keď je teplo. Nech je akékoľvek počasie, pre niekoho to bude vždy pohroma. Ako povedal klasik: „Niektorí cítia dážď, iní jednoducho moknú.“ Niečo na daždi ma upokojuje. Necítim smútok, naopak veľmi sa z neho teším. Je to čas, keď sa môžem zababušiť do deky, uvariť si čaj, vziať do ruky knihu a nechať sa unášať napísaným príbehom. K dokonalosti v daný okamih chýba už len zvuk praskajúceho dreva v kozube. Toto počasie je veľmi plodné pre ľudí, ktorí tvoria – mne sa pri ňom veľmi dobre píše. Na internete môžete nájsť mnoho upokojujúcich kompilácií a aplikácií dažďa a búrky. Zvuk dažďa je hudbou pre moje uši. Vždy znie inak – podľa intenzity alebo podľa predmetov, na ktoré dopadá či už sú to kovové predmety, listy, chodník a iné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od malého mala som zbožňovala dážď - skákala som po kalužiach, tancovala v daždi, nastavovala mu ruku a do určitého veku verila, že ak sa v máji budem prechádzať po daždi, vyrastiem. Ehm, veľmi nepomohlo. :D Milujem prechádzky alebo aj cestovanie v daždi. Rada pozorujem okoloidúcich, ktorí sa ponáhľajú a kŕčovito zvierajú dáždnik v ruke - niektorí sú za jednofarebnú klasiku, iných ich dáždnik prezentuje nádherné umelecké diela. Zem počas daždivých dní akoby naberala druhý dych, ožívala, zmývala zo seba všetok prach, ktorý jej človek uštedruje. Vzduch je akýsi iný. Pamätám si, keď vzduch po daždi nádherne voňal. Pre hubárov je dážď obrovským potešením – záruka bohatej úrody do vianočnej kapustnice. Sledovanie kvapiek dažďa mám pravdepodobne po tatkovi. Keď začne búrka, nastaví si kreslo ďalej od okna, odhrnie záclonu, vyloží nohy na stôl a sleduje kvapky dažďa či blesky, ktoré bičujú oblohu. Hlavu si oprie o ruku a mlčí. Kedysi som sa veľmi v noci búrky bála. Blesk totiž vtedy vrhá podivné tiene a aj keď viete s presnou istotou, že doma okrem vás nik nie je, vidíte rôzne preludy. Avšak ako dobre sa zaspáva, keď prší. Je to priam uspávanka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A predsa dážď predstavuje romantiku. Určite ste videli mnoho filmov, v ktorých si dvaja hlavní aktéri vyznávajú lásku práve v daždi. Rovnako tak poznáme mnoho piesní o daždi. Samozrejme, nepíšem o prírodných extrémoch. Ja sa však na druhej strane prírode nečudujem. Bráni sa – ani vy by ste pokojne nestáli pred niekým, kto vás donekonečna udiera. Daždivé počasie a búrka je ako život. Aj tak vždy vyjde slniečko a na oblohe sa objaví dúha. Vedeli ste, že aj pre ľudí milujúcich dážď existuje pomenovanie? Nazývajú sa pluviofili. Tak krásny pôžitok z daždivého počasia nám prajem. :)

Simona Šramová

Simona Šramová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Milujem život a smiech. :) Mojou inšpiráciou pri písaní sa stávajú bežné drobné udalosti dňa či ľudia, ktorí prechádzajú mojim životom. Písanie je mojou veľkou radosťou, zábavou a relaxom. Bol to aj môj chlebík, keďže som pracovala ako redaktorka v regionálnom rádiu. Zbožňujem pocit pulzujúceho života a dynamiku (ne)všedných dní. Teší ma spoznávať nové veci a neustále sa učiť. Nemám rada stereotyp a fádnosť. Podnety sú všade okolo nás, treba len počúvať. ;) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu