reklama

Nech aj tento rok je časom prijatia nových šancí

Prvý týždeň nového roku je za nami. Mnohí z nás, podobne ako ja, si dali rôzne novoročné predsavzatia, ktoré niektoré po pár dňoch možno stratia trvanlivosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Pred pár dňami som našla list, ktorý som napísala na konci predminulého roku. Opisovala som v ňom, aký by som chcela nový rok zažiť, čo by som chcela dosiahnuť, kým by som sa chcela obklopiť a ako by som sa chcela po celý rok cítiť. Nie všetko ale väčšina sa splnila. V predchádzajúcich rokoch som sa zamerala na dosiahnutie klasických vecí, ktoré si bežne hovoria dospelí na začiatku nového roku – cvičiť aspoň trikrát týždenne (keď nie cvičiť, tak aspoň častejšie behať), jesť len skutočne zdravé jedlá a skončiť so zlými návykmi. Samozrejme, len málo podobných predsavzatí sa dočkalo presiahnutia januárových dní. Tentokrát som sa však sústredila na môj vnútorný rast a zamerala sa na jednu skutočnosť: aby som bola šťastná.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo ak nesplníme svoje novoročné predsavzatia? Neznamená to okamžité zlyhanie. Chcieť viac pre seba, prestať so zlými návykmi, byť lepšou verziou seba, vyvíjať sa a rasť potrebuje čas, skúsenosti a trpezlivosť. Nečakáte predsa, že sa naučíte hrať tenis hneď po prvom údere loptičky. Možno áno, ak pochádzate z rodiny, kde sa nikto chýb nedopúšťa a kde sú chyby neprípustné. Možno vám boli chyby vyčítané. Často však ide o zranenia z minulosti, keď tí, ktorí niečo vyčítajú boli napomínaní za tie isté chyby, ktoré robíte teraz vy. Možno ste nedostávali dostatočnú pozornosť, keď sa niečo nepodarilo a voči ostatným ste tak nespravodlivo kritickí. Život je nespravodlivý. Môžeme sa však pokúsiť veci zmeniť. Možno je nutné zamerať sa na naše schopnosti a nie naše nedostatky. Chceme naše nedostatky zlepšiť? Je to výzva ale nie nedosiahnuteľná. Ľudská vôľa je silnejšia než si myslíme. Novoročné predsavzatia si nemusíme dávať len prvého januára, môžeme si ich povedať aj v apríli, auguste či októbri. Kedykoľvek. Kedykoľvek môžeme začať odznova. Je to obrovská výzva ale nikdy nie je neskoro. Nie sú to frázy, je to skutočnosť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predchádzajúci rok nepatril k najlepším v mojom živote. Popri zlých veciach som však zažila mnoho prenádherných momentov. Nezanevrela som na život. Pretože všetci vieme, že život nie je neustále rozkvitnutá lúka prežiarená slnkom a plná šťastných jednorožcov. Odhodlala som sa písať pod svojim menom na vlastnú päsť. Už nie pod hlavičkou rádia. Chcela som byť sama sebe režisérom. Prichádzať každý týždeň s novým článkom je pre mňa obrovská radosť. Písanie je moja velikánska láska. Možno aj vo vašom živote sa udialo mnoho zlého ale každá minca má dve strany a určite ste sa stretli aj s príjemnými udalosťami. My, ľudia, viac venujeme pozornosť negatívnemu ako pozitívnemu. Pretože negatívne sa nás dotýka oveľa viac. Nie všetko šlo minulý rok podľa predstáv a scenára v mojej a vašej hlave. To je v poriadku. Časom pochopíme, prečo sa udialo to, čo sa udialo. Verím, že všetko v našich životoch má svoj zmysel. Ako rok ubiehal, uvedomili sme si, že sme zase o niečo múdrejší a silnejší. A ja? Našťastie, ujo Crohn ma nehnevá a ja cítim šťastie a od svojich blízkych lásku. To, čo som si predsavzala – byť šťastná - sa mi splnilo.

Simona Šramová

Simona Šramová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Milujem život a smiech. :) Mojou inšpiráciou pri písaní sa stávajú bežné drobné udalosti dňa či ľudia, ktorí prechádzajú mojim životom. Písanie je mojou veľkou radosťou, zábavou a relaxom. Bol to aj môj chlebík, keďže som pracovala ako redaktorka v regionálnom rádiu. Zbožňujem pocit pulzujúceho života a dynamiku (ne)všedných dní. Teší ma spoznávať nové veci a neustále sa učiť. Nemám rada stereotyp a fádnosť. Podnety sú všade okolo nás, treba len počúvať. ;) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu