reklama

Meditovať môžeme kdekoľvek a hocikedy

Keď sa povie meditácia, predstavíme si človeka, ktorý v sede s prekríženými nohami strávi v tichu aj niekoľko hodín. V skutočnosti by sme toľké hodiny v takejto polohe nevydržali.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Meditovať v tejto polohe je totiž po nejakom čase bolestivé a čoraz menej sa dokážeme sústrediť. Bolí nás nos, ruka či noha. Všimneme si v miestnosti muchu. Myslíme na to, čo by sme si dali na obed. Vybavia sa nám nevybavené e-maily. Možno nás zaujíma, ako by sme pôsobili, keby niekto vošiel do izby a uvidel nás: vyzeráme naozaj ako niekto, kto medituje? Meditovanie si vyžaduje vnútornú silu – sme sami len s našimi myšlienkami. Vždy som verila, že som zlyhala, ak som nevedela ostať ticho v ústraní izby dlhší čas. Ale po čase som si uvedomila, že neexistuje správna možnosť meditovania. Je to o tom tešiť sa na moment, ktorý si vyhradím len pre seba. Premýšľala som nad nejakými tipmi, ktoré môžeme začleniť do našej každodennej meditácie. V daný okamih si všímam veci okolo seba. Predstavím si, že niečo spoznávam prvýkrát. Mám na mysli - nesúdiť, nedávať ničomu nálepku, len si všímať každý detail toho, čo práve objavujem. Ak tápem, pomáha zhlboka dýchať. Venujem pozornosť tomu, že dýcham a prenesiem sa do prítomného okamihu. Skúšam zapojiť všetkých päť zmyslov. Občas však tie myšlienky nechcú a nechcú odísť. Vtedy si ich píšem do zápisníka. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak si toto uvedomíme, môžeme meditovať naozaj hocikde a kedykoľvek. Vo vlaku, autobuse, keď čakáme v čakárni u doktora, ráno, pred spaním alebo počas krátkej prestávky. Som vďačná za všetko, čo ma v živote postretlo. Aj za to zlé, pretože aj takéto okamihy mi pomáhajú rásť. Ďakujem za slnečný deň ale ďakujem aj za deň, keď prší. Ak nie je za čo ďakovať? Minimálne môžeme ďakovať za ďalší nový deň. Toto je meditácia. Nemusíme sedieť v ústraní izby v sede s prekríženými nohami trebárs aj niekoľko hodín. Meditovať hocikedy a hocikde má niečo do seba a skrýva niečo krásne. Tento rok som si sľúbila chodiť na jogu. Veľmi sa teším.

Simona Šramová

Simona Šramová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Milujem život a smiech. :) Mojou inšpiráciou pri písaní sa stávajú bežné drobné udalosti dňa či ľudia, ktorí prechádzajú mojim životom. Písanie je mojou veľkou radosťou, zábavou a relaxom. Bol to aj môj chlebík, keďže som pracovala ako redaktorka v regionálnom rádiu. Zbožňujem pocit pulzujúceho života a dynamiku (ne)všedných dní. Teší ma spoznávať nové veci a neustále sa učiť. Nemám rada stereotyp a fádnosť. Podnety sú všade okolo nás, treba len počúvať. ;) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu