reklama

Všetci v našich životoch túžime po príležitosti

Život je o príležitostiach. Nikto z nás si neplní sny len pre to, lebo len on sám sa tým pričinil. Potrebujeme, aby nám v živote občas bolo povedané „nech sa páči, vstúp“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Snívame o príležitostiach. Máme životné sny, ktoré chceme dosiahnuť. Pracujeme na sebe, aby sme si príležitosť zaslúžili. Možno je to príležitosť v kariére, možno šanca zaľúbiť sa alebo príležitosť predviesť svoj talent pred tisíckou ľudí. Myslím si, že náš úspech nezáleží len od nás. Niekto nám musí dať príležitosť. Či si to uvedomujeme alebo nie, vždy je tu niekto, kto nám dovolí ísť tou cestou, ktorou sme si zaumienili ísť. Niečo vidí v nás, čo ho zaujalo a verí nám. Možno nemáme prax alebo z našej tváre nevychádza toľko nadšenia, ale niekto v nás verí. Máme iskru, úsmev, vyžarujeme množstvo pozitívnej energie alebo rozprávame hlasom, ktorý o nás prezrádza, že chceme zažiť veľké veci. Najmenšie čo môžeme urobiť je odovzdať inú príležitosť niekomu ďalšiemu. Je to dar. Možno si to nemyslíme, ale máme silu meniť životy - už len tým, že veríme v jeho schopnosti, otvoríme mu dvere a stojíme za ním. Vstúpiť už však musí sám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nepísala by som tieto riadky, keby v živote nebol niekto, kto by mi nedal príležitosť. Najviac spomínam na možnosť študovať históriu na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. Už na strednej škole som po tom veľmi túžila. A aké nadšenie nastalo, keď som tam mohla študovať! Alebo rádio! Nemala som skúsenosti, bola som čerstvo po vysokej škole, odišla som zo systému, ktorý ma viedol za ruku. Tá ruka zrazu zmizla a ja som ostala bezradne plávať v mori možnosti s množstvom dverí, na ktorých bolo napísané: "Ľuďom bez praxe vstup zakázaný." A zrazu sa objavil riaditeľ rádia. Ponúkol mi príležitosť a ja som sa jej mohutne chytila. Videl vo mne to, čo som sama objavila až neskôr. Mohol nado mnou mávnuť rukou, že historičku bez praxe v médiách nepotrebuje. Ale videl potenciál, ktorý vo mne bol a prácou v rádiu sa naplno rozvinul. Pre mňa to boli nádherné dva roky. Niečo podobné zažila aj moja kamarátka, ktorá túži po práci s deťmi v predškolskom veku. Aj jej dali príležitosť a ona už nemá v tejto oblasti prázdny životopis. Často nás okolie vníma inak, ako my sami - menej kriticky. To sa netýka len výzoru. Mnohí z nás si myslia, že musia na dar minúť mnoho eur, avšak jeden z najväčších darov, ktorý môžeme niekomu venovať je príležitosť, keď ju úprimne potrebuje. Predstavme si seba v ich koži. Spomeňme si sami na situácie, keď nám niekto dal príležitosť – či už v pracovnej alebo romantickej úrovni. Ja sa v tomto článku však venujem najmä pracovnej a osobnej príležitosti, nie romantickej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dať niekomu príležitosť nám umožňuje zas príležitosť v budúcnosti od niekoho iného získať. Vesmírna energia funguje aj na tomto princípe. Jasné, mnohí z nás sa popálili, keď niekomu pomohli a on pomoc zneužil. Preto treba byť opatrný. Naše rozhodnutia treba robiť po dôkladnom uvážení. Mám okruh priateľov, ktorým verím a ktorých mám prečítaných. Ako spoznať, že niekto našu pomoc naozaj potrebuje? Z mojej vlastnej skúsenosti treba sledovať spôsob, ako vás o pomoc žiada, sledujte reč tela (očný kontakt hovorí mnoho), tón hlasu (úprimnosť znie inak ako teatrálnosť), emócie (niekto sa vie rozplakať na počkanie), ako ďaleko dokáže zájsť, aby získal vašu pomoc. Možno si ľudia nezapamätajú naše meno ale zapamätajú si pocit, ktorý pri nás mali. Možno najlepší dôvod dať ľuďom príležitosť je cítiť sa dobre. Veriť v nich a vidieť, že aj vďaka vám dosahujú svoje sny. Ja som ten pocit zažila už mnohokrát. A je na nezaplatenie. Možno my sami nemôžeme zmeniť chod sveta ale niekomu môžeme zmeniť ten jeho svet.

Simona Šramová

Simona Šramová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Milujem život a smiech. :) Mojou inšpiráciou pri písaní sa stávajú bežné drobné udalosti dňa či ľudia, ktorí prechádzajú mojim životom. Písanie je mojou veľkou radosťou, zábavou a relaxom. Bol to aj môj chlebík, keďže som pracovala ako redaktorka v regionálnom rádiu. Zbožňujem pocit pulzujúceho života a dynamiku (ne)všedných dní. Teší ma spoznávať nové veci a neustále sa učiť. Nemám rada stereotyp a fádnosť. Podnety sú všade okolo nás, treba len počúvať. ;) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu