reklama

Písanie: slová spojené s kreatívnym myslením a terapiou

Píšem celý svoj život. V minulosti to nebolo pre niekoho iného alebo verejne. Písala som pre seba. Písala som si denník, ktorým som vyjadrovala svoje pocity. S tými sa teraz delím s vami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Nikdy som nebola súčasťou veľkých kolektívov. Mám rada spoločnosť, ale po nejakom čase túžim byť sama. Na svoj vek som bola vždy mentálne staršia. Pravdepodobne to bolo tým, že som vyrastala najmä medzi dospelými a keďže moja mama bola moja najlepšia kamarátka, o ostatných som nemala záujem. Naučila som sa byť sama a najmä počúvať. Medzi mnou a ostatnými v mojom veku sa vytvorila medzera a komunikačná bariéra, ktorá trvá dodnes. Svoje pocity som chcela dávať von aj inak ako sa o nich rozprávať len s mamou, tak mi mama raz kúpila denník. Talent písať som zdedila po nej. Mama zbierala a sama písala básne. Do denníka som si zapisovala svoje sny a nočné mory. Písala som, čo som zažila. Písala som o svojich neúspechoch a sklamaniach. Časom som mala pocit, že už nepíšem za seba ale za niekoho iného. Práve vďaka denníku som mohla vidieť svoje chyby a vnímať, ako rastiem. Stále rastiem. Už síce denník nepíšem ale stále mám nutkanie sadnúť si za notebook a písať. Vyčistím si hlavu bez alkoholu alebo bez toho, aby som nudila ostatných svojimi myšlienkami o tretej nadránom. Písanie je pre mňa zdvorilejšie ako svoje myšlienky v daný okamih hovoriť nahlas. Stačí mi len napísať svoju myšlienku a keď je von, uložím si ju. Neskôr sa k nej vrátim. Spokojne si vydýchnem, že som ju nepovedala nahlas, pretože už to tak vôbec nevnímam. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Píšem, aby som našla svoj hlas – hlas, ktorý nie vždy hovorí pravdu ale chce pôsobiť autenticky. Píšem, aby som pochopila môj vnútorný svet - človeka, ktorý ma občas mätie ale pri kom sa cítim často veľmi dobre. Píšem, aby som zdieľala príbehy – príbehy, ktoré sa skutočne stali alebo túžim, aby sa stali. Píšem, aby som žila svoj sen prostredníctvom slov, keďže ako ich neskôr čítam, verím im. Píšem, aby som na niektorých ľudí zabudla alebo možno preto, aby som ich zvečnila. Píšem, aby som sa vedela spojiť s vami, prípadne nájsť nových kamarátov a zistiť, že nie som sama. Píšem, aby som oslobodila samú seba. Píšem, aby ľudia vedeli, že ich mám rada a čo všetko pre mňa znamenajú. Píšem o svojej minulosti, aby som si pripomínala, že som to zvládla a že časom sa zahoja všetky rany. Píšem o svojej budúcnosti, pretože ju túžim vidieť spôsobom, aký sa mi páči. Píšem o prítomnosti, pretože sa snažím pochopiť ako mám žiť. Píšem, aby som tvorila šťastné konce a nereálne predstavy. Píšem o láske, ktorú cítim a ktorá vo mne drieme. Odhalí ju len ten, komu patrí. Píšem o veciach, ktoré sa snažím nájsť. Píšem o ľuďoch a zvieratách, ktoré už nie sú na tomto svete. Slovami im znova vdychujem život. Písanie mi dovoľuje byť hocikým chcem. Píšem, pretože sa môžem za slová schovať a nie stáť v prvej línii pred kamerou. Píšem, aby raz ľudia z budúcnosti mohli spoznať, kto bola Simona, ktorá s nimi zdieľa tieto riadky. Túžim sa nestratiť v minulosti, pretože skôr či neskôr na nás svet zabudne. Píšem pre tých, ktorí sú zlomení ale aj pre tých, ktorých nič nebolí. Píšem pre tých, ktorí ľúbia ale aj pre tých, ktorí cítia bolesť. Píšem pre tých, ktorí majú schopnosť vnímať veci do hĺbky a u ktorých slová zanechávajú hlbokú stopu. Píšem preto, lebo som dostala tento talent do vienka. No a na záver píšem preto, aby som si v budúcnosti tieto slová prečítala a ucítila, ako veľmi som sa zmenila. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nepíšem preto, aby som vždy nasilu našla odpovede. Píšem, aby som správne vedela formulovať otázky a dúfať, že niekto medzi vami nachádza vo svojom živote rovnaké otázky ako ja.

Simona Šramová

Simona Šramová

Bloger 
  • Počet článkov:  58
  •  | 
  • Páči sa:  4x

Milujem život a smiech. :) Mojou inšpiráciou pri písaní sa stávajú bežné drobné udalosti dňa či ľudia, ktorí prechádzajú mojim životom. Písanie je mojou veľkou radosťou, zábavou a relaxom. Bol to aj môj chlebík, keďže som pracovala ako redaktorka v regionálnom rádiu. Zbožňujem pocit pulzujúceho života a dynamiku (ne)všedných dní. Teší ma spoznávať nové veci a neustále sa učiť. Nemám rada stereotyp a fádnosť. Podnety sú všade okolo nás, treba len počúvať. ;) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu